Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Wednesday, October 3, 2012

Kita adalah apa yang kita cakap..

Hai readers...Hi Farah,Has(baru tau korang baca blog I..haha..sumpah malu!).Erm by the way Farah ngan Has tu ex-staff kat BGRC.Tetiba rindu Kuantan..rindu suasana kehidupan di Kuantan.Tempat jatuh lagi dikenang ye dak...ni pulak tempat melanun!

Sorry sangatttt lama tak hapdet..(macam la orang baca sangat)aku bizi dengan duniawi,kerjawi,familiwi dan wiwiwiwi...alasan kan?Aku syak aku alami writers block ataupun aku terikat dengan cara menulis formal sampaikan aku rasa aku bukan aku bila tulis kat blog.Percayalah sapa kenal aku personally diaorang tau yang aku bukan la manusia formal.Aku manusia gila sebenarnya.

Okey kita pulang ke pangkal jalan,ke tajuk asal kita adalah apa yang kita cakap.Bukan apa kekadang kita ni tak sedar,dari cakap kita tu lah orang judge kita.Sebab tu ada phrase cakap tak serupa bikin kan.Aku tengok kat FB,malas cerita lah bab orang lain,aku pun selalu buat..luahan hati,caci maki,kutuk and yes aku admit that we need medium to release whatever yang stuck dalam palaotak kita.Tapi tulakan kadang tu tak sedar termaki,terkutuk semua yang negatif which will lead to people judging us.Dulu...dulu masa darah tengah panas,tengah agressive aku memang vocal.Aku cakap ikut sedap aku,orang semua salah,aku je betulnya.Nama nak mengalah..erm kirim salam.

Akan tetapi..faktor usia kot,aku mula fikir sebelum cakap.Aku dah tak selantang dulu.Kalau bab kerja pun aku seboleh tak mau raise issue dalam meeting.Aku akan cuba gak wat settle kat luar,dengan orang yang terlibat,coz sometimes aku nampak dalam meeting ni kadang tu cuba nak kenakan orang dan tonjolkan diri.Sometimes...

Macam tak best lak citer pasal ni..jom citer pasal aku plak.Aku bagi dalam bentuk point la ek

1.Dah almost one year jadi orang KL.Keja dah stabil,aku tak pikir nak resign pun.Unless kalau diaorang yang tak nak aku.

2.Anak aku dah makin ok kat sekolah,no more drama.Tapi jangan harap la dia nak mandi pagi.Kena pulak aku beli bath tissue tu lap badan pagi2.Aku bukan tak nak paksa dia mandi,ends up melalak pagi2 bikin aku stress dan the whole apartment akan dengar suara aku...slow2 lah!

3.Aku dah kembali ke angkal jalan wat routine check up untuk sugar ngan bp aku.Jaga byk property ni bikin darah naik tak turun2.

4.Wiiii aku dah proceed ngan data collection...aku nak naik pentas ambik Master tahun depan.Moga dipermudahkan jalan...

5.Aku tak update blog sebab aku super bz.Betul ni.Aku tak tipu.Ni pun kat opis lagi

6.Byk nak citer tapi tu lah...aku kn writers block!Sebab byk sgt tgk nombor.Aci tak aku update nombor je?




Gambar terbaru aku masa staff party..profile picture aku kat FB.Motif???Perasan lawa...hahahahaha!

No comments: