Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Monday, September 5, 2011

Dunia Ini Umpama Roda....

Kisah benar yang jadi kat aku.
Dulu masa memula aku grad susah sangat nak dapat keja,tapi sebab aku ni anak sulung,bapak pulak dah tak de,jadi aku kena jugak kerja untuk tanggung family.
Aku keja kat satu tempat di Kuala Lumpur...Kat Kelab orang kaya...sebagai operator telepon.

Jadi sebagai budak yang agak comot,walaupun suara sedap....kekekek ok perasan...,aku sering jadi mangsa bulian,herdikan para Pengurus yang mintak aku pass kan line telepon mereka.Yang paling aku ingat sorang akak ni lah,dia cakap omputeh sangat terer,dan dia selalu maki aku dalam bahasa omputih bila aku lambat passkan line telepon untuk dia.Setakat stupid and bloody hell tu amatlah lunak ditelinga aku nih.

Being my character yang agak panas baran ni for sure la orang bajet aku akan melawan.Tapi Allah kurniakan aku kesabaran yang amat tinggi dalam menghadapi situasi tersebut.Sampailah kini aku dah berjaya...aku dah pun jadi menejer jugak,masih dalam line hospitality.So hospitality industry ni bukan lah besar sangat.Pusing-pusing jumpa balik kannn...

Jadi di hari ini,di dalam meeting pagi tadi,di saat aku membentangkan figure aku notice ada mata yang terbeliak memandang aku...dan bila bos kenalkan "this is our FC" ada yang terkebil-kebil seolah tidak percaya.....
Ya kakak...aku sudah berada di level yang sama atau mungkin tinggi sedikit dari kau...Aku yang selalu kau kata stupid ini lah yang bakal kau hadap setiap hari.nanti kita akan sama-sama buat budget untuk department kau...Welcome back as working colleague.

Jangan takut kak,aku tak kan stupidkan orang because I am not stupid....

1 comment:

lieynanilaz said...

betul..hidup ni umpama roda...:)