Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Thursday, November 17, 2011

Ada beza antara bodoh dan tak de otak

Sorry mungkin aku agak emosi,and aku memang cepat marah.Sedaya upaya aku akan cuba tahan marah sebab aku tak nak nampak bodoh sama dengan orang yang membuatkan darah aku naik.
Citer nya cam ni...semlam laki aku transfer barang dari Kuantan ke rumah baru kat KL.Memang dari awal lagi security tu dah cakap kena ambik surat of which laki aku dah pun pegi ambik before dia balik Kuantan last Monday.Aku sampai rumah coz lori dah sampai and laki aku hanya GOD knows pegi mana coz aku call tak dapat2.
Cuba berurusan ngan security,aku tanya dia boleh tak nak masuk barang tapi surat ada kat suami saya lagi,dia belum sampai.Dia maki aku.Dia kata dah petang mana boleh masuk barang,surat takde,saya tak de salinan pun dan macam2 lagi la.Aku cakap kami ni dari Kuantan,bukan dari taman sebelah...dia terus-terusan maki aku.Orang panas baran macam aku memanglah tak leh sabar kan...
So aku pun cakap..."Boleh tak saya berurusan dengan orang yang ada otak?"Member apa lagi meletup la.."Awak kata saya bodoh yer?"Aku jawab lagi "Encik,kalau bodoh saya masih boleh terima,tapi kalau tak de otak ni...susah la Encik"selamba jer aku bagi sambil senyum.
Dia terdiam,aku pun masuk jarum...boleh kan kalau Encik cakap elok-elok,saya tahu la encik berkuasa kat sini,encik pandai boleh keja security jaga banggunan besar,kami ni tak pandai sebab tu la tak keja macam encik...tapi dalam hal macam ni,kalau kita cakap elok-elok perkara akan jadi lebih mudah.Tak lama pas tu laki aku sampai.Tunjuk surat baru bagi masuk.

Penat giler angkut barang..dari kol 5.30 sampai la kol 9.30....hari ni cabaran mengemas rumah plak!

2 comments:

Unknown said...

bukan xde otak......

x pakai otak

sue perbs.. said...

hmm.. gunakan otak dngn sebaiknye.. huhu.. pindah rumah mesti penat gler