Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Tuesday, July 1, 2008

From Lam Wah Ee Hospital Pt2


Ini lah wajah terbaru aku...hahahha.Muka sakit sebab masuk spital.tapi tak de beza pun sebab kalau aku tak sakit pun muka aku memang selebet jer.Malas nak makeup.Emy and the gang (rahsia...hahah)baru je balik.Lega aku cina sebelah ni tutup dah tv dia.Apa dia ingat dia bayar bilik ni untuk aku sekali ker so dia bleh pasang tv kuat2,aku tengok gambar jer la...tensi.Sepanjang 2 hari aku kat sini tekanan darah tinggi aku stable.Gula aku tak menentu macam stock market.Bukan salah aku,aku makan jer apa diaorang bagi.Bukan aku ada makan benda lain pun...Misi cakap...good arr ur blood pressure,very nice.Nice la aku makan tido jer.Tengok aku start keja nanti,tak sempat sampai resort aku rasa,jejak kaki atas Catamaran jer darah aku gerenti akan naik punya.Sepeti biasa orang akan tanya payment kat aku,barang ni tak de kena beli....barang tu habis stock.macam2 la lagi yang pasti membuatkan darah aku meluncur naik."Really my blood can go upstairs".Sib baik la bayaran spital ni mahal...kalau tak nak jer aku berehat sampai aku bersalin nanti.Huhu.

Aku tak tahu sejak bila penyakit aku ni datang,tapi memang keturunan aku ada kencing manis and darah tinggi.Aku baru di suruh makan ubat darah tinggi sejak aku kerja kat Jerejak Resort.Mungkin cuaca panas dan tense kot.Aku memula masuk dulu selalu kena kluar pergi beli barang kat Macro and Tesco.Kalau sekarang sapa yang rasa Jerejak teruk sebab susah dapat barang,cuba bayangkan dulu lagi teruk.Tak banyak supplier yang support.Yang ada pun Ikan jer.Ayam,daging sayur,telur semua cari sendiri.Belanja pasar sehari cecah seribu kadang2.Tu nasib baik barang kering KL support,tu pun letak kat store TIR.Kena plak naik land Rover pergi ambik.

Masa aku interview dulu pun En H and En N ada mention pasal ni tapi aku sanggup jer,sebab masa tu aku dah tak de kerja,lepas berhenti dari Merak Malacca Beach Resort.But at least I can survive sebab masa kat Melaka lagi dasat.....Sapa yang pernah kerja ngan aku kat sana dulu tahu la azab sengsaranya.Bayangkan function 300 orang,bagi petty cash RM800 suruh beli barang.Bukan takat market list,tapi ia merangkumi barang kering,barang housekeeping dan kadang2 barang maintenance.Best kan....But that is the place that keep me stronger.Ketabahan aku dapat dari sana sebab aku kerja tanpa gaji....Bulan2 berlalu tanpa mengingati bila nak dapat gaji...Sampai la satu tahap aku nekad berhenti dan mula cari kerja secara aktif.Dan akhirnya I'm stranded at Jerejak Island....Bilalah akan berakhir?

2 comments:

Anonymous said...

Sori nak kata nie tapi ko jangan marah aaa. Macammana ko boleh tau yang kencing ko tu manis.Sampai sekarang aku dok fikir. Takkan la ko sanggup minum kencing ko tu untuk tahu yang air tu masin. Nanti aku belanja ko minum air teh yek. Kesian.... Pastu nak tanya camner yek darah ko tu boleh tinggi sangat. Ada tinggi sampai KLCC.

roslan said...

MISS U MS ACCOUNTANT..ASTRO TAK BAYO LAGI LAA....