Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Wednesday, March 28, 2012

Aku tak tau nak letak tajuk apa

Hari-hari time balik kerja,bila lalu kat Plaza Rakyat,aku selalu perhatikan sorang budak perempuan,dia minta sedekah kat laluan pejalan kaki ke Plaza Rakyat.Dan dia dengan anak dia yang aku rasa sebaya Armand.
Anak dia kurus sangat,macam tak cukup makan,tak sihat.Situasi tu tak pernah gagal menumpahkan air mata aku.

Semalam,masa aku lalu,dia kongsi makan nasi lemak dengan anak dia,sebungkus kecik.Lagi sekali menitik air mata aku sepanjang aku menapak ke stesen lrt.Dulu...lama dah,aku pernah tanya dia,sambil aku hulur duit aku tanya,kenapa sampai macam ni?Adik terpaksa atau memang adik pilih macam ni?Senyap tak kata apa....

Jujur aku kata...tiap kali nampak dia dan anak dia kat situ,hancur hati aku ni..entah,aku memang cepat simpati,aku ni hati jelly.

Ya Allah,lindungilah dia,lindungilah anak kecil itu...Walau siapa pun dia,apa pun niat dia aku yakin pasti ada cerita disebalik semua itu......

No comments: