Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Friday, June 13, 2008

Still at the Resort

Times up....dah kol 5.50.Aku decide nak balik kol 7.30.Mula ingat balik ngan Emy(adik aku yang wat part time kat Survivor store)Husband balik lambat lak,ada group in house.Kerja aku baru pas siap.Tiba2 Pak din masuk office..."Elya teloq tak masuk lagi ka?"Adus.....Aku ingat leh la aku relax.Jap..nak tepon supplier teloq pasai apa tak antaq lagi."OOo itu budak botak sudah mai angkat"....nyonya tu bagi tau over the phone.Paham la aku bahawa staff aku yang bernama Shukeri aka boipren Zarina dah pegi ambik telur tu.

Perut aku lapar,tapi jap g nak balik umah Mak aku mesti dah masak.Best tau mak dok ngan kita.Keja macam aku yang tak terurus ni jadi sistematik sket.Aku actually nak demam jer rasa ni.Lepas balik dari PD teambuilding arituh dah macam tak baper sihat lak.Kot demam berisi tak tahu la kan....Harap2 la sebab aku dah tak larat nak menjawab soalan orang ramai tentang bila aku nak beranak pinak plak.

Aku baru kawen kira2 setahun yang lalu.Tu pun setelah hampir sawan babi masyarakat sekiling menanyakan bila aku nak menamatkan status andartu aku.Aku kawen sebab dah bertemu jodoh.Alhamdulillah ada hikmahnya aku kawen lambat...aku dipertemukan dengan orang yang agak memahami aku.Kalau aku kata paling kang...tak logik gak,sebab ada gak masa2 aku macam nak hantuk kepala kat dinding.But at least aku dah rasa nikmat idup single yang agak lama jadi tak la aku rasa bosan dan terikat bila dah kawen.Cuma aku kekok sket la.Dah lama sangat independent jadi bila nak wat sesuatu dan kena mintak approval suami tu yang selalu aku lupa tu.Benda tak approve lagi projek dah jalan...akibatnya sendiri mau ingat la kan.I will try to improve...Bukan apa dah lama sangat wat keputusan sendiri.

Eqa(my youngest sister)baru je sms Kak Mie dia,citer pasal masalah dok asrama.masalah orang dok rembat makanan dia,kain baju dia....ehheheh.Try to adjust to that kind of situation la Dik.Aku dulu memula masuk Uitm(masa tu ITM lagi) macam tu gak.Sebab all of us tak pernah dok hostel masa sekolah.Kalau ada pun kejap jer.Jadi kena la belajar.Masalah ngan adik aku ni,dia manja sangat.Kalau mak aku tau nih mesti dia susah ati.Pastu sejak masuk kolej ni,seminggu seratus belanja dia.Sebulan RM 400.Rabak aku.Emy pun makan kat luar gak(Dia wat degree kat Uitm Terengganu) tapi aku bagi dia RM 150 cukup je sampai ujung bulan.That is the different bewteen this two girl.Emy macam aku sket.Eqa macam Syalbia Vianty aka Angah.Anak manja mak la katakan.But at last anak hantu mak ni gak yang jaga dia....

Guess that's the end for the day....may next blog issue will tell you guys about myself dari kecik anak sampai la aku yang sekarang.Till we meet again...chiowww

No comments: