Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Saturday, June 21, 2008

Tense....

Hari ni Sabtu...maknanya aku keja half day.Aku penat,tension dan meluat.Last nite we had corporate dinner at our resort.Semalam gak la ferry lingkup.Sejak aku keja sini sejarahnya memang tiap kali orang ramai ferry kitaorang a.k.a. Catamaran akan melingkupkan dirinya.Aku tak pasti la it's either badi or what but yang pasti ia akan lingkup bila orang mencecah ke angka 400 orang ke atas.Samada ia melingkup atau sengaja dilingkupkan tanda protes itu aku tak tau la.

Setiap insan bila dia bekerja dia pasti akan merasakan dialah orang yang paling bzz,dia sajalah orang yang diharapkan oleh boss,dan hanya dialah yang mengambil tahu hal kerja manakala teman yang lain tidak.Dimana pun sama.Sejak aku graduate..dari aku keja receptionist sampai aku ke tahap sekarang ni dah banyak gak tempat aku kerja environment tetap sama.Politics, back stabing,step head untuk naik that's normal.Tak kurang juga yang perasan bagus dan pelbagai lagi la.

But we are human,memang tak akan boleh lari dari perasaan
Perasan Bagus tu kan.Cuma aku off late ni dah makin kurang rasanya minat terhadap kerja.Aku cuba look into all areas and satisfy all needs but i failed to do so.Aku cuba segregate kerja and ask for helps from other's but it seems coming back to me.Sejak aku di diagnos dengan pelbagai penyakit seperti kencing manis(Mother off all deases) and darah tinggi aku slow down banyak sangat.Baran aku,Tension aku dan aku tak sekeras hati dulu.Aku perasan aku makin sensitif sekarang.

Terus terang aku cakap kalau aku tak tanggung mak aku dah lama aku resign cari kerja senang-senang.Tak payah jadi decision maker,tak payah jadi manager.Maybe aku pegi jaga toilet ker,or jual tiket bas ke.Jadi la apa pun asalkan tak berat kepala aku ni.Sekarang ni aku pregnant tapi kadang-kadang orang lupa kot yang aku dalam keadaan itu.(specifically talking about my husband)Doktor dah pesan aku tak boleh tension,tak boleh terkejut tapi kalau dia nak marah aku ikut suka dia jer,tak kira la depan orang ker siapa.Aku boleh kalau nak marah dia balik tapi aku faham dia pun tension.Biarlah...lebih baik aku diam.Kalau aku diam terus dia tahu la aku silent protest.Susah beb kerja sekali....sebab tu aku suruh dia pergi cari kerja lain.Aku cakap kat dia nak pegi kerja KL pun takpe...

Aku tak takut ke laki aku nanti ada girlfren lain?heheh... kalau aku takut sekalipun but if he still insist aku nak wat camner?Orang lelaki memang normal la.Alangkan dok dekat ngan aku pun kekadang wat perangai gak so what's the different?Jadi biarlah...aku selalu percaya if you love somebody set it free...if he comes back he is yours but if he doesnt he never was.

No comments: