Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Thursday, August 11, 2011

Dah Sampai Seru....

Tadi call coursemate,tanya pasal condition keta aku yang dulunya keta dia ada sindrom sama gak.
Budak ni kira rapat la ngan aku.Geng ponteng kelas pegi karoks la,pegi tengok wayang and dia gak la drebar aku kalau aku tak drive time turun Shah Alam.Rapat nya kita orang sampai aku boleh teracun beli second car yang sama macam dia.Banyak ko dapat komisyen kan?

Budak ni Jantan...aku ni plak memang senang rapat ngan lelaki kot,coz less hassle.Pompuan kang kena layan gediks la,layan gossip la,layan citer pasal boipren,laki,mak mertua la...arggh serabut.Hidup aku seharian dah memang kacau bilau,jadi aku malas nak tambah kepada permasalahan itu.Tapi tak la bermakna aku anti pompuan...ada ek pompuan anti pompuan?

Banyak gak la rahsia Ane ni dalam tangan aku,scandal2 dia semua aku kenal.Siap kaber line lagi untuk dia...satu hari dia boleh date ngan 3 orang tak termasuk aku la...so kalau agak dia tak leh handle pasti aku dijadikan alasan kat scandal2 dia tu.."hari ni tak leh kuar la yang...ai kena diskass ngan kak Leya pasal assignment"itu salah satu alasan dia la...padahal aku dah melingkup balik Kuantan lepas kelas.Sebab scandal2 dia kenal aku dan tau status aku so diaorang accept je la kan...

Dengan Ane ni aku agak selesa,tak de kaber2 line,dia pernah jadi mangsa bawak kitaorang pegi mekDi,(aku ngan Erda)bulan puasa tahun lepas,and then kitaorang siap mencekik dalam keta dia lagi...Kesian ko nokss!Tapi petang tu aku belanja dia buffet ramadhan pulak...dia untung berkakak kan aku ni.Kalau aku stay kat Concorde,pasti dia dapat habuan breakfast di hotel.Tak ke kenyang hidup ko?

BTW entry ni aku tulis sebab hari ni besday dia,kan skang tengah cuti semester so selamat la duit aku dari buffet-buffet Ramadhan.Kalau tak harus la kopak aku kena blanjer bukak poser kat Concorde...Dan yang seperais nya dia MMS aku gambar gadis terbaru...katanya bakal isteri....Nyaris aku terpengsan!Biar betik?dah pikir masak ranum dah?Apa jadi kat gadis-gadis scandal?Kesian diaorang...Superhero dah jatuh Chenta!

So dia bagitau aku,dia pun pelik coz everything went smoothly.Dia kata tetiba je ada duit nak beli cincin.Sedangkan dulu nak makan lunch pun megharapkan aku...arhh tu kau sengaja nak paw aku,bukan tak de duit.kekekek....Apapun gadis terbaru ni adalah "this is the best brooo......."dari segi raut wajah la.tak de la stock pecah rumah.Padan la ngan Ane yang sentiasa perasan kachak tuh...

Kesimpulan nya,kalau dah sampai seru atau jodoh dah sampai memang tak lama process dia.Tak de makna nya bercinta lama-lama last-last abuk pun tarak...Aku dulu kawen pun pakai duit gaji je...dapat je pakai baju pengantin,selamat gak wat kenduri siap ada pelamin lagi....nama kata simpan duit sebab  nak kawen?nan adooo!Bila kita ikhlas ngan niat kita,Insya Allah mudah aja jalan nya.

Untuk Ane...Tahniah coz dah tersungkur di kaki gadis.Bawak-bawak la berenti membojan.Belajar2 la survey harga susu baby,pampers,baju dan duit nursery.Nak bela anak bukan senang weh...Kalau agak tak ready lagi nak bela anak,pergi ambik kursus perancang keluarga. Jangan dok angau baca buku Kamasutra je...Belajarlah hafal doa Qunut sama.Lagi satu kau kena ingat,duit kau duit bini,tapi duit bini adalah duit bini sahaja okeyh?

Perlukan khidmat nasihat....you always know where to find me...aku kan ADVISOR ko!Akak doakan semuanya lancar dan dipermudahkan...Amin.


No comments: