Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Monday, July 4, 2011

Bahana Fesbuk...Soru Sudah Miss!

Kebanyakan dari kita ada Facebook.Aku pun ada fesbuk gak,tapi sejak-sejak opis aku ni block fesbuk,kira aku tak aktif sangat la.Lagipun aku baru terminate broadband yang cemharemm,maka kat umah pun aku tak online.Dulu aku gila fesbuk,sket-sket nak hapdet status,tak puas ati ngan orang jer shout kat FB,sakit pening sumer la...pastu rasa bahagia bila ada orang like dan komen.But now,sejak tak leh online dari opis ni,rasa ghairah nak update status pun kureng..bukak fesbuk pun seminggu sekali,kalau dulu internet down kat opis rasa cam nak menggelupur coz tak leh bukak fesbuk.Giler keji perangai....

Napa aku citer pasal fesbuk?Sebab ada salah seorang dari kami kena tindakan kerana mencerca guest kat FB dia.Tu la kan,cakap siang pandang-pandang,cakap malam dengar-dengar..kan dah kena.Kot la nak luahkan perasaan tak puas ati pun,tolonglah sorokkan identiti orang yang ko tak puas ati tu...FB ni kan open,akhirnya sampai jugak kat guest yang ko maki tu.Lagi parah bila ada fesbuk,boss ko jadi kawan ko...kan ke kantoiii.
Len kali kalau nak sangat berkawan ngan boss ke kawan opis ke,buat la satu akaun lain...dalam tu ayat sumer kena la suci murni...contoh nya ,saya sayang boss saya,saya rasa dia hensem sangat macam Aaron Aziz...biarlah bos tu muka cam tenuk sekalipun....bos pun insan biasa jugak...suka dan bangga bila dipuji dan dipuja.Even kawan satu opis pun,bukan sumer suka kau kan.Depan kau,pijak khinzir pun tak mati,belakang jangan kata khinzir..gajah pun boleh maut....so hati-hati lah.Sekadar ingatan pada diri sendiri jugak.Sebab musuh kita kadang kala adalah orang yang paling rapat dengan kita....

No comments: