Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Tuesday, June 21, 2011

Bersyukur lah

Syukur,Alhamdulillah..kalau uolls baca entri before this yang pasal Result Exam tu,dan aku ada kata nak tulis pasal krisis,pergolakan sepanjang semester lepas sampai aku rasa aku akan flop dalam exam kali ni, yer aku akan ceritakan okey.Walaypun begitu aku tak sangka sangat aku dapat straight A's untuk semua paper yang aku ambik..ala 3 je pun...but still aku bangga ngan diri aku nih....
Permulaan semester lepas aku baru start kat tempat kerja baru,kerja ngan company yang besar dan diorang offer aku lebih dari apa yang company sebelum tu .Lebih dari segi imbuhan,pangkat dan benefits la,hingga aku kelabu mata..aku admit aku terlalu kejar kedudukan dan wang ringgit,tapi dalam keadaan yang serba mendesak kan...aku pikir ianya bonus buat aku.Bos lama halang aku dari berenti,tambah ngan company sebelum tu aku dapat kelebihan,cuti 2 hari seminggu,Jumaat half day lagi,senang untuk aku nak berulang alik ke Shah Alam every week.
Aku nekad sebab gile kau,company besar tu..tambah lagi dia orang ambik aku Melayu nih untuk jaga Financial diaorang..Nyata aku silap percaturan kali ni.Aku betul tak sangka aku perlu bersaing dengan 2 lagi Acting Financial Controller untuk dapatkan jawatan Financial Controller.Sumpah,kalaulah aku tau aku tak terima jawatan tu...Masa interview diaorang cakap aku masuk as Acting FC dan jalani process handover selama 6 bulan and all will be mine....kan awal2 lagi dah kena tipu!
Bila rasa diri kena tipu,dan terpaksa bersaing dengan dua lagi senior off coz la aku down..tambahan pulak aku kena buli ngan diorang,tiap2 hari balik lewat malam sedangkan diaorang 5 sharp dah balik.Semua dilepaskan kat aku sebagai orang baru kononnya process pembelajaran..well aku ambik tu as positive,tapi kalau banyak sangat taktik kotor yang di mainkan..at last aku jugak nampak buruk dan salah.Silap aku,aku tak pandai kenakan orang..aku lurus bendul sket...
Bila dah keadaan jadi tak terurus,makanya aku tak stadi la..aku pegi kelas tiap minggu,assignment esok nak hantar malam ni sengkang mata buat,aku down giler...Sampailah lepas 5 bulan aku macam tu,kena stress yang melampau,aku langsung tak boleh buat kerja.Apa yang aku buat selama ni aku tak konfiden.Sampai jumpa pakar..doktor kata aku kena Adjustment Disorder....sket lagi nak ke kemurungan!
Dapat MC seminggu,masa tu la jugak aku dapat kerja kat tempat baru ni...Alhamdulillah,aku tak la seteruk yang di sangka.Aku masih mampu kerja,masih mampu buat semuanya dengan betul.Aku dapat balik skill lama aku,walaupun kat sini operationnya lagi besar dari tempat yang lama,aku masih mampu buat yang terbaik.
Alahamdulillah,aku pass semua paper..dan akan aku buktikan walau teruk mana sekalipun aku kerja,aku tetap akan teruskan program Master tu...aku akan dapat apa yang aku nak..Doakan aku yer...Doakan agar segala urusan aku di permudahkan...Amin!

No comments: