Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Wednesday, June 8, 2011

Buat Kerja Guna Kaki

Cuti sekolah,resort tempat aku keja ni memang bizi.Occupancy cecah 100%.Belengas geng housekeeping and operation buat keja.Kami geng admin yang selalu diorang refer as keja senang pun turut serta membanting tulang tolong kemas bilik and basuh pinggan.Tu citer minggu lepas la...sampai MC budak2 sebab penat sangat buat kerja...kesian kan.But anything for guest satisfaction.

Kesinambungan dari minggu lepas masih ada lagi sisa2 equipment yang belum berbasuh.Steward tak cukup orang...Tadi aku lalu nak g toilet,kat walkway ada la sorang steward tgh wat keja...Aku tahu dia penat,tapi yang aku tak best tengok dia guna kaki untuk tendang tray-tray masuk ke dalam troley.
Aku berenti kat dia and start tanya :

Aku:Kenapa you guna kaki untuk masukkan tray2 tu?

Dia : Saya sorang je puan...penat dah ni.Guna kaki cepat sikit

Aku:Okey..saya faham kamu penat,tapi kan ke kotor bila kamu guna kaki..nanti mesti kena basuh balik tray tu..kan ke dua kali keja...*.dan banyak lagi issue lain akan timbul...malas nak cakap byk ngan budak ni*

Dia:Tak pe lah...kalau kotor nanti basuh lagi....Denggg!!!Ko guna kaki jugak je untuk pikir?

Aku blah dari situ dengan rasa sebal.....

Aku rasa kan dia ngan boss dia dua2 kena antar g training....

Ps:Steward kat hotel ialah tukang cuci pinggan...ramai gak salah faham masa mintak keja nak jadi steward,ingatkan jadi pramugara rupanya kena cuci pinggan...kekekeke...

No comments: