Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Friday, June 3, 2011

Rezeki Engkau,Engkau Makan..Rezeki Aku Aku Makan....

Rezeki kau....itulah kata kawan lawan(aku tak tau nak kategorikan dia as apa)aku kat aku bila mana dia tau aku naik pangkat lagi...Syukur ke hadrat Illahi sebab ada rezeki buat aku,dan dalam aku happy,gembira aku tak sangka ada yang tak gembira dengan apa yang aku ada...

Malas nak cerita,tapi itu lah hakikatnya bila hasad dengki menguasai diri kan..depan baik belakang kata macam2.Nasib baik aku ni dah lali...dan aku tau aku memang deserved for that sebab aku berusaha ke arah itu.Aku tak kisah kalau siapa yang cemburu dengan kejayaan yang aku kecapi(walau tak besar bagi orang lain tapi amat beerti buat aku dan family)as long as ambik itu sebagai dorongan untuk dia pergi lebih jauh dari aku!

Dulu masa memula kuar Uni pun bila mana kawan2 hulur name card,rasa rendah sangat diri ni...maklumlah masa tu aku baru keja as receptionist.Tapi aku tak pilih keja,aku tahu masa tu belum rezeki aku nak jadi Executive...Serius beb aku dengki ngan kawan2 yang so call dah berjaya...Tapi aku jadikan semua tu sebagai pemangkin untuk aku pergi lebih jauh....

Aku pernah keja ngan kawan satu kolej,kawan baik aku dan dia jadi boss aku....memendam je lah kan!Aku bukan malaikat..rasa cemburu tu ada.Tapi aku anggap tu rezeki dia,rezeki aku kalau nak jadi macam dia mesti di tempat lain...Jadi tak de la istilah tikam belakang,office politics semata-mata untuk kejar pangkat dan kedudukan...Alhamdulillah kami masing2 berjaya dalam bidang masing2....

Nanti aku citer pengalaman aku sendiri kena macam ni....dan sudahnya aku mengalah lagi,dan aku dapat apa yang aku nak di tempat lain....

Ps:tak reti nak jatuhkan orang...sebab aku takut satu hari aku jatuh tergolek terus tak leh bangun lagi.....

No comments: