Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Thursday, June 9, 2011

Rindu Plak kat Kelas HM 770 UiTM

Skang cuti semester....so hidup aku tak la kelam kabut sangat.Kalau tak hari Khamis hari bizi aku bukak buku nak wat esaiment...Macamni la kehidupan bilamana ko dah keja,dah kawen,ada anak dan baru nak terkedek2 sambung belajar.Skang ni ilex sket la sebab tak de kelas.Hari ada kelas,Jumaat petang pas keja start the engine meredah LPT turun Shah Alam..every week.Mula-mula dulu x terejas gak la.Nyaris gelincir....Anak sampai tak kenal mak,laki tak kenal bini dek kerana kekalutan belajar dan kerja.Lama-lama adjustable la.Aku wat Master in Hospitality Management.Sebab?Sebab aku dalam industry ni...Aku tak nak belajar Accounting sebab aku bukan nak jadi Accounting Gurus...cukupla basic yang aku ada and dah pun ada MIA membership.Aku nak faham the other side of managing the hotels...Financially aku dah lepas so dari segi lain la plak...strategic management,training and development,strategic marketing and paling penting Research.Staff aku selalu tanya macam mana aku bahagikan masa...aku sendiri pun tak tahu...but seriously miserable.Kena kuat semangat,gunakan pengalaman yang ada,toleransi dan pengorbanan yang besar....Itu la orang kata nak seribu daya kan....Dan aku memang nak Master tu...Biarlah orang kata elehhh kacang jer tuh...buat Hospitality Management je pownnnn..kalau buat Accounting ke betul la nak kata susah...Well..that's the mentality sesetengah orang la kan.Setiap orang punya pandangan tersendiri.
Bagi aku semua ni cabaran...Okey2...sebab apa aku kata cabaran...
1)Isnin - Rabu :Bizi giler ngan keja opis dan meeting bagai...balik umah pun dah malam
(Aku handle Finance for 600 rooms hotel and water themepark)
2)Khamis - Keja Opis dan ni la masa nak bukak buku pun,jenguk assignment yang ada
3)Jumaat-Keja pastu pegi Shah Alam,malam ada kelas
4)Sabtu-Kelas the whole day
5)Subuh2 gerak balik dari KL then masuk keja......

tu aku tak tulis how do I handle my rumahtangga...anak lagi,laki lagi kan...huk huk

Serius,walau sesenang mana pun course yang kita ambik..tapi kalau kita tak pandai bagi masa..memang KE LAUT la jawabnya....

Ps:Aku tingat Dr Salleh Radzi...Ali Mohd Noor,Tg Shiela and all my classmates....dengan harapan harapnya result ok la kot!

No comments: