Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Thursday, June 23, 2011

Blur Macam Sotong

Hari ni hari blur aku..sebab?First thing in the morning aku dah nampak orang meninggal tengah highway.Teruk accidentnya,habis keta baru dia...Aku kepochi ngan polis trafic tu..dah dia tutup jalan tak bagi lalu coz nak angkat mayat...keta aku pulak depan sekali so aku nampak la keadaanya..ngeri dow!Tanya kat polis tu,accident sorang2 ke?Polis tu kata ngatuk kot,langgar divider....serius aku mcm nak nangis sebab ketakutan!Sepanjang jalan aku dok pikir pasal accident tu..macam mana la penerimaan family dia,anak2 dia macam mana tiba2 tau ayah dah tak de,isteri dia macam mana..iskkkk macam2 la.
Sampai opis bukak blog,tengok segment yang aku join semalam,byk komen ada 50++,ada yang aku sempat jengah ada yang belum....so aku akan jengah dan follow nanti hokeyss..lagipun bukak blog guna tangan kiri,coz tangan kanan makan nasi kerabu marvellos....Terima kasih pada yang menjengah dan memfollow.Kamooooo semua memang best lah!
Hari ni aku bzz sket,sebab ada meeting.Meeting pagi hari sudah ngan GM,meeting sebelum Asar hingga menjelang subuh belum lagi...tapi dijadualkan hari ni.So aku kena get ready.Report sumer dah siap,tunggu urgent request je.Pagi tadi ada meeting ngan GM.Seperti biasa,ada problem highlighted...GM mengamuk sudah..itu memang hobi dia...mengamuk dan meroyan!Sedap-sedap dia taruk kitaorang punya F&B Manager...dia pun kata "you tak highlight to me..whenever my boss ask me on the problem i will look blur like sotong...." owh he's so KIASU......



Nota kaki :Blur Like Sotong Used to describe someone as rather inept or in a world of his own. Presumably, it comes from the squid’s emission of a cloud of ink, hence the popular phrase, “blur like sotong.”Sumber :
The Coxford Singlish Dictionary

2 comments:

Anonymous said...

perhh tengok accident dpen mata mmg tak leh lupa punya..

ala biasala bos..memang suka meroyan..hahaha...hope nnti jd bos jgn nak join meroyan jugak..huhu

Leya said...

hahahaha...sekarang ni pun consider bos jugak la...rasanya tak pernah meroyan..meriah lagi ada...huhuh