Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Friday, June 3, 2011

Cantik tapi Kurang pandai

Kenapa aku tulis macam tu....bukan nak merendahkan sapa2,tapi istilah kurang pandai yang aku gunakan ni merujuk kepada basic thing yang kita perlu pikir.Benda ni tak memerlukan kita untuk pegi universiti untuk dapatkan PHD or what not tapi gunakan akal fikiran yang Allah Taala bagi.Bila kita guna OTAK baru lah orang hormat kita.dan aku selalu percaya kalau kita pandai hormat orang,orang akan hormat ngan kita balik kan...

Citernya gini,pagi tadi masa nak masuk entrance parking kat hotel tempat aku keja ni,depan aku ada satu kereta guest.Dok membingit tekan hon,ingatkan apa rupanya marah bila ada satu makcik(guest jugak)berjalan guna tongkat,serius memang dah tua...jalan depan dia dan tak ketepi untuk bagi laluan pada dia.Lepas makcik tu ketepi,dgn reclessnya dia masuk parking.And aku pun parking dekat2 dengan dia jugak.

By the time dia kluar dari keta,aku sempat tengok...dia memang cantik,vouge dan ada kelasnya tersendiri.Probably she's holding a high position and datang hotel aku ni (hotel aku??)untuk seminar or meeting.Dari dalam keta lagi aku boleh dengar suara dia melengking2 marahkan makcik tu ngan maid dia,konon merekalah penyebab dia lambat nak masuk meeting...Dengggg....sapa suruh ko kuar lambat dari rumah?Adakah punca makcik tu jalan depan ko ko lambat masuk meeting?...

Aku hanya mampu tengok dari jauh sambil geleng kepala....Dia sangat cantik,dia mungkin seorang yang educated tapi dia sangat miskin budi bahasa dan kurang pandai dalam mengawal perasaan...Mungkin dia hanya pandai melepaskan kemarahan pada orang dan menyalahkan orang atas kesilapan dirinya.....

Serius aku kesian kat dia...Aku bersyukur sekurang2nya aku masih punya rasa hormat pada yang lebih berusia even pada my own staff......

No comments: