Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Thursday, June 9, 2011

Kena Saman

Pagi tadi aku kena saman...Aku rasa tak laju mana pun bawak keta.Standard highway la kan..110.Mungkin lebih sket 112 kot.Tengah sedap menyendal tekan minyak...dari jauh nampak dah bendera merah terkibar2.
Adoi...

 En Polis:Pagi...Mintak Lesen Cik...Ic Sekali
Aku:Pagi Tuan...saya laju ek*sambil hulur Ic n licence*
Dalam hati aku...ada speed trap ke nih..sebab satu keta polis je yang tahan aku pagi2 buter
En Polis:Laju jugak la.....
Aku:*Dalam hati...laju jugak la???*Berapa laju Tuan?
En Polis:Macam ni la,..kalau saya saman ni mau 300 ni...
Aku:Tak pe la Tuan,saman je lah..dah memang saya salah.
En Polis:Masih ulang ayat yang sama.....
Aku macam tau apa yang dia cuba maksudkan...tapi aku takut terperangkap...jadinya......

"Tak pe Tuan,tuan saman je lah saya...saya rela atas salah saya......
Tapi tuan polis itu tak saman aku...dia kata jangan bwk laju2..bahaya....
Aku berterima kasih kat Tuan polis itu dan berlalu sambil tersenyum....berbaloi gak la aku bertegas untuk disaman saja tadi.....

Dunia.....dunia....Kos sara hidup makin tinggi kan????

No comments: