Korang Cool Kalau Klik Di Sini

Thursday, June 30, 2011

Bila Boss Miss Call

Pagi tadi dalam morning meeting,bos bangkitkan isu,Department Head selalu tak jawab call dia,dan kalau dah ter miss call tu tak pernah nak call balik.Okey,aku salah sorang la tuh...Dia kata macam ni,"I kalau I tengok ada miss call dari I punya boss,my finger will otomatically call bek..I am sure there is something that my boss want to check from me."Pada aku la kan..aku tak kisah langsung kalau dia nak call aku selang seminit sekali pun kalau aku ni kat resort lagi.Tapi kalau aku dah berada lebih kurang 70 km away from the resort which is kat rumah aku la kan,aku ada sket potong shetimm la.Ye lah,aku bukan balik pukul 5 sharp2...macam setengah orang tu pukul 4.50 dah tercegat kat punch card.Aku ni pukul 8 baru gerak kuar dari resort pukul 9 baru sampai umah.Boss aku plak jenis call ikut sedap dia,dia rasa nak call kol 11 malam dia just call.Jadi salah aku ke kalau tak jawab phone tu?Normally bila sampai umah,henbeg tah kemana dah...sapa pun call memang tak jawab.
Tapi ada plak satu Manager ni pegi jawab kat dia...Boss tu our own phone line,our own credit/line...company does not gives us allowance for phone,so it's our right la not to answer the phone...wakakakaka...giler bran dan sungguh tak pikir bila bercakap.
Aku tak la terasa sangat pasal hal tak return call ni,aku memang tak buat pun sebab pada aku,bila aku dah luar dari resort,it's my time with my family,aku tak nak pikir pasal keja.Kalau dia nak tanya jugak,tulis siap-siap dalam diary,esok pagi-pagi tanya je la..I'll be free to answer.Lagipun 12 jam aku ada kat resort kenapa tak nak tanya aku,kenapa tunggu aku balik umah baru tanya.And aku dengan staff-staff aku pun kalau dah menggelupur sangat nak tahu satu-satu benda pun,aku tunggu esok tak de nyer aku nak kacau their quality time with the family....

No comments: